לתמיכה ו/או עזרה חייג:
טלפון: 1700-705-005לחץ לחיוג
ביקורות של לקוחות אודות סורגים


טלפונים ליצירת קשר
מבצע סורג לבטיחות ילדים

בית ספר בטוח

אנו דואגים לבטיחות ילדינו.
אנו משתדלים מאוד לגדל אותם בבית בטוח, ובסביבה מוגנת.

אבל חשבתם רגע על בית הספר בו הם מבלים רוב שעות היום?

לא כול ילדינו לומדים בבית ספר חדש.
ברחבי הארץ ניתן למצוא בתי ספר ישנים, כאלו שנבנו לפני מספר שנים רבות.

הידעתם?
  1. לפי פרסומי המועצה לשלום הילד, בתשס"ה דווח על כ- 16,000 ילדים שנפגעו במוסדות חינוך (לא כולל נפגעי אלימות מכוונת), לעומת כ- 15,000 בתשס"ד, 14,000 בתשס"ג ו- 12,000 בתשס"ב. אם מצרפים לעליה המתמדת את העובדה שלא כל הפגיעות מדווחות, מתקבלת תמונת מצב עגומה במיוחד. (לא נמצאו נתונים עדכניים יותר).
  2. בשנת 2009 הוגשה הצעת חוק ע"י חברת הכנסת רונית תירוש העוסקת בנושא:
    "הצעת חוק דיווח על מצב הבטיחות בבתי ספר בישראל, התשס"ט–2009"
כידוע שימשה רונית תירוש כמנכ"לית משרד החינוך בין השנים 2001-2005 ואנו בטוחים כי היא מכירה היטב את מצב הבטיחות או אי הבטיחות במוסדות החינוך בארץ.
 
מתוך הצעת החוק:
"מוסדות החינוך ... אינם מחויבים בהליך של בדיקת בטיחות ודיווח על כך למערכת.
עובדה זו יוצרת מצב שלפיו מדי שנה נפתחת שנת הלימודים במוסדות חינוך מבלי אישורי בטיחות ראויים, ומבלי שיטופלו בידי מומחים לדבר.
כיום אין כל חקיקה בנושא חשוב זה, הנוגע לשמירת חייהם של התלמידים. הצורך לעיגון נושא זה בחוק מתגבר בעיקר לנוכח העובדה שמספר הילדים שנפגעים בתאונות במוסדות החינוך הולך וגדל מדי שנה.
אשר על כן, מוצע לעגן בחוק את נושא הממונים על בטיחות במוסדות חינוך ואת חובת הדיווח על מצב הבטיחות. מוצע לחייב את משרד התעשייה המסחר והתעסוקה (בתיאום ובמימון משרד החינוך – לפי החלטת הממשלה משנת 2001) להכשיר ממוני בטיחות מקצועיים למוסדות החינוך ברשויות המקומיות, שיבדקו את בטיחות המוסדות ותקינות המבנים, יגישו דיווח מפורט למנהל הכללי של משרד החינוך אשר ידווח לוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, זאת גם בהתאם לחוזר המנהל הכללי בנושא בטיחות במוסדות חינוך, אשר פורסם ביום י"ט בשבט התשס"ב (1 בפברואר 2002) (חוזר מס' סב/6(ב)). מטרת הצעת החוק, הינה להגביר משמעותית את המודעות לבטיחות בבתי הספר ולספק לילדינו את ההגנה הראויה למען בטיחותם".
 
עם תחילת שנת הלימודים מומלץ:
להתעניין ולבדוק את מצב מבנה בית הספר והחצר.
לא להשאיר את המצב בידי הרשויות או מחנכי בית הספר.
לקחת אחריות גם בתחום זה, להיות ערניים לסביבה בה ילדינו לומדים.
לנהל שיחות עם הילד אודות כללי התנהגות לשמירת בטיחותו וחבריו בבית הספר.
הורים שימו לב ל:
בחצר:
גדרות, מתקני שעשועים, ברזיות, שערים/ גישה לרוכבי אופנים, ברזיות,מערכות לכיבוי אש, אולם ספורט.
במבנה בית הספר: חלונות, מדרגות, נקודות וחיבורי חשמל, מכשירים ואביזרים בכיתה, מעבדות.   

בחרנו להתרכז בארבע מוקדים:
מדרגות.
האם גם בבית הספר שלכם יש מספר קומות ועשרות מדרגות?
האם הייתם פעם בבית הספר כאשר נשמע הצלצול הגואל אותם מהשיעור?
בהפסקה הילדים יורדים למטה אל החצר, מצב היוצר לחץ ודוחק.
רבים המקרים בהם ילדים נפלו במדרגות, התחלקו, במקרה הקל זה נגמר בשבירת שיניים או ידיים.

יש לוודא את מצב המדרגות בבית הספר.
למה כדאי לשים לב כאשר בוחנים את מדרגות בית הספר?

מצב המדרגות בבית הספר:
  • המדרגות צריכות להיות שמורות ולא חלקות.
  • מומלץ לבדוק שאין במדרגות חלקים חדים שנוצרו משבר.
  • שלא מונח על המדרגות   שטיח שיכול לזוז, או כל חפץ חוסם אחר.
  • מעקה תיקני.
  • מעקה המדרגות חייב לעמוד בתקנים המקובלים.
קביעת כללי התנהגות:
יש לקבוע כללי התנהגות בירידה ובעליה במדרגות.
  • כאשר יורדים בקבוצות (והילדים קטנים) מומלץ לעשות זאת בטור כשהמורה צריך תמיד להיות בחלק התחתון של המדרגות, במקרה של נפילה מקרית.
  • חשוב להשתמש במעקה – יש להסביר לילדים כי עליהם לאחוז במעקה כאשר הם יורדים.
  • כדאי לקבוע נוהל כי כל כיתה תשוחרר מספר דקות לאחר הכיתה הסמוכה לה.
  • אסור לקפוץ או לדלג על מדרגות.

חלונות
למה כדאי לשים לב כאשר בוחנים את חלונות בית הספר?

  • האם לכל החלונות הממוקמים גבוה יש סורגים, אשר ימנעו נפילת ילדים.
  • האם הסורגים המותקנים על חלונות בית הספר קלים להסרה בשעת הצורך.

קביעת כללי התנהגות:
כדאי ורצוי להסביר לילדים שלא מטפסים,יושבים או דוחפים ליד חלונות.

דלתות
אחת מסוגי התאונות השכיחות והקשות ביותר היא פגיעת אצבעות של תלמידים מדלתות שנטרקות ונסגרות על אצבעותיהם.הנתונים מצביעים על מאות תלמידים שנפגעו  מדלתות שלא ממוגנות עפ"י נוהל קיים.

למה כדאי לשים לב כאשר בוחנים את דלתות בית הספר?

על ההורים להכיר ולהיות ערים לנוהל קיים:
בכל הדלתות בכל מוסדות החינוך יותקנו אמצעים  להגנה בפני פגיעה באצבעות. 
ההגנה על הדלתות מחויבת בשלושת הרכיבים הבאים:
  • התקנת רכיב גמיש, מגן אצבעות שיכסה את הרווח שבין המזוזה לאגף (כנף הדלת) הדלת בצד הצירים.
  • רכיב להאטת האגף, שיכלול את אחד המנגנונים הבאים: מחזיר שמן הידראולי לדלת, או גלגל להאטת תנועת האגף (כנף  דלת) בזמן תנועתו. ניתן גם להתקין בולם במשקוף, המאיט את הדלת לקראת סוף סגירתה.
  • תפס קפיצי (מעצור דלת), התופס את אגף (כנף הדלת)  הדלת בסוף תנועת הפתיחה שלו ומצמיד אותו לקיר למניעת טריקת הדלת.
אולם התעמלות
בחוק אין כל הוראה מחייבת, אף לא תקן ישראלי, בנוגע לבטיחות מבני ספורט בהיבט הפעילות הספורטיבית המתקיימת בהם. חוקי התכנון והבנייה יבטיחו כי תקרת אולם הכדורסל לא תקרוס על ראשי התלמידים, אולם אין בהם כל הוראה המתיימרת להבטיח כי קופץ במוט לא יפגע בתקרה בעת ביצוע אימון.
מכאן שהמורה לחינוך גופני או כל אדם המשתמש באולם הספורט ומתקניו אחראי כלפי תלמידיו בהדרכה, בפיקוח פיזי צמוד, ובהעמדת עזרי אימון מתאימים כגון מזרונים.

חובתם של המורה לחינוך גופני, המדריך או המאמן גבוהה, בידם הכוח להטיל וטו על השימוש במתקנים לא ראויים, כלומר מניעת הפעילות במתקן לא ראוי, ודאגה לכך שהפעילות תתבצע על-פי כללים שיאפשרו לכל המשתתפים לסיים את השיעור בשלום וללא פציעות.

למה כדאי לשים לב כאשר בוחנים את אולם ההתעמלות בית הספר?

  • מתקני ההתעמלות שמורים ואין בהם פינות חדות,שברים
  • יש מספיק מזרונים על מנת למגן את איזור המתקנים
Copyright © 2024 soragit.co.il. All rights reserved.
אתר זה מופעל ע"י מערכת SafeSHOP, חנות וירטואלית מבית SRV אחסון אתרים
צור קשר - דואר אלקטרוניצור קשר - דואר אלקטרוני צור קשר - טלפוןצור קשר - טלפוןמצא אותנו ב- Wazeמצא אותנו ב- Wazeפנה אלינו ב- WhatsAppפנה אלינו ב- WhatsApp
פא"י צדנלב"ש חת"ך רח"ל